Bye Denemarken, Hello Deutschland!

2 oktober 2019 - Münster, Duitsland

De een na laatste dag van de vakantie is aangebroken. In tegenstelling tot de meeste campings die we bezocht hebben, hadden we hier toegang tot een royale doucheruimte. We hebben ontbeten en plan de campagne gemaakt voor onze laatste vakantiekilometers. We wisten dat dit een dag zou worden waarin we lang in de camper zouden zitten. Helaas zorgde file en wegwerkzaamheden voor meer dan 3 uur vertraging. We hadden een aantal dagen geleden al afgesproken dat we de laatste vakantieavond samen zouden afsluiten met een etentje buiten de deur (camper).

Door de vertraging werd de planning wat verschoven. We gingen om 19.00 uur een camping zoeken voor onze laatste overnachting, hier konden we nog tot 20.00 uur inchecken bij de receptie. De camping was gelegen in Münster. We kregen een uitrijmuntje, wat betekende dat we niet meer in het centrum van Münster een eetgelegenheid konden zoeken met de camper. Als we dat wilden konden we met de bus welke iedere 20 minuten zou rijden. Bij de camping zagen we ook een restaurantje en besloten daar te gaan eten. Het was een gezellig optrekje en hadden een fijne tafel. Door de lange camper rit hadden we allemaal best honger en zin in wat ander eten dan eten van de skottelbrai.

We genoten van de laatste avond, de gezelligheid, het eten en drinken. Roel kon om 21.30 uur geen toetje meer bestellen omdat de keuken al dicht was. Wel konden we nog blijven zitten en drankjes nuttigen. Helaas werden we daar om 23.30 uur buiten gejaagd omdat de barman graag naar huis wilde. Voor de laatste keer gingen we slapen met in ons achterhoofd dat we morgen de Nederlandse grens weer overgaan, de vakantie voorbij is en we morgen avond weer heerlijk thuis op de bank zitten en in ons eigen bed kunnen slapen.

GOODNIGHT